Tuesday, April 13, 2010

Lagu Bangsa Johor versi kerinduan~




sedang menGoogle mencari bahan utk assgmnt metadata, tetibe aku terlintas plak nak nengok bendera johor.

dah terlintas tu, tetibe teringat plak kat Lagu Bangsa Johor.

rasanya dah 3 tahun dah aku tak nyanyi.

wah..

giler lama.

baru aku sedar.

almaklumlar sekarang ni di negeri orang.

aish.

dulu time skolah, hari-hari ada perhimpunan.

kena nyanyi lagu negaraku, lagu bangsa johor ngan lagu skolah.

weh..

siyes.

rindu plak rasanya.

har tu lar..

masa perhimpun dulu, aku cabut.

panjat pagar atau lalu blakang kantin, atau jalan alternatif laen yg lebih ekstrem, lalu hutan blakang.

pastu pegi lepak kat dataran.





agak-agak dah pukul 8.30, aku pown masuk balik skolah.

huhu..

hah, padan muka aku, sape suruh! 

anyway, just nak post lagu bangsa johor nie.

kepada sesape warga johorean yang masih lagi merantau mcm aku ni, meh same-same kita nyanyi lagu nie.



Lagu Bangsa Johor


Allah peliharakan Sultan




'Nugerahkan dia
segala kehormatan
sihat dan ria
kekal dan makmur
luaskan kuasa
naungkan kami
rakyat dipimpini
berzaman lagi
dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor





Allah selamatkan Sultan.


4 comments:

Mawar Melati said...

windu ny nk nyanyi lagu negeri sndri, huhu~

HonEyBuNNy said...

he3...toi la...dah lama xnyayi lagu negeriku...ahhah

miRa iKomiA said...

ms kat matrik perak terkontang kanting nk nyanyi lagu perak..haha...

Afzainizam said...

Assalamualaikum salam sejahtera,
Pemanis kata pembuka bicara;
Dari Blog kami bercerita,
Untuk tatapan sahabat semua.

Bukan kacang sebarang kacang.
Kacang melilit si kayu jati.
Bukan datang sebarang datang.
Datang membawa hajat di hati.

Anak raja main congkak,
Main congkak punya pelan ,
Boleh saya tumpang bertanya,
salam dihulur tanda persahabatan,

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...