Friday, August 6, 2010

novel yg aku cari-cari selama ini

perasan tak?

bulan ramahdan hampir menjelang.

bagi kamu org, mungkin itu hal biasa.

tapi bagi aku pulak, alamak mati lar aku!!!

mengeluh sudah hati ini.

sebabnyha ialah kerana aku kena kerja banci dlm panas dan hujan jua….

adui….

tapi itu lah dugaan..

kan?

manusia akan diduga oleh tuhan; penciptanya utk menguji keimanan kita.

kembali kepada perspektif agama, mengapa manusia dilahirkan?

satu persoalan yg harus di dalami.

jawapannya ialah kerana; jeng jeng jeng.

manusia diciptakan oleh Allah tiada lain hanya kerana untuk mengabdikan diri kepada Allah.

bagi mereka yg dah biasa dengar, lihat dan pernah terbaca di mana-mana, sengaja aku ingin mengingatkan diri ini sendiri dan tiada maksud utk menghentam atau menganyang sesape.

tapi siapalah aku untuk memberi ceramah.

biarlah persoalan dan jawapan itu terhenti setakat disitu.

seterusnya.

topik 2

semalam sempat aku membelek buku dekat perpustakaan.

sementara tunggu nabil abes buat keje memasukkan data.

aku pulak cari lar buku-buku.

mata aku terhenti bila ternampak novel bertajuk Salina karangan A Samad Said.

weyh.

aku terkesima seketika.

terus aku capai.

hehe.

sukanya.

sebab aku sudah lama mencari novel nie.

akhirnya ketemu jua.

wah.

karangan die nie sangat terbaek.

bahasanya tak sangat klasik dan tak sangat moden.

yang paling aku terkedu kerana karangan a samad said nie buleh ceritakan sesuatu tu dengan betul2 terperinci.

memang karya salina die nie karya agung ar….

aktiviti semalam aku akhiri dengan pergi ke tapak dan membanci lebih kurang 12 rumah sebelum cabut sbb dan magrib.

longkolangkahketamketipkukukakikirikanankonon.

; )

cantik tak bunga nie?

 

 

 

 

 

 

cantik tak pokok bunga nie, sempat aku petik gambar waktu membanci. how genius! hehe

 

ajib x persan ke? huhu

 

 

 

 

 

 

huhu. ajib langsung x perasan aku amek gambar die ;)

 

Image1304

 

 

 

 

 

 

 

En Nabil, ko tengok ape???

2 comments:

Leo "Ricky" Huzair said...

bengong..ko kn mmg genius!!

br sedar ker?

madmal said...

lorh.. ape yg aku genuius plak leo..... ko kot gen.. thats y dapat nickname mr gen..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...