Sunday, October 17, 2010

baby sitter~

semalam lar kan..

aku jadi baby sitter..

ehee..


anak buah aku nie baru jek 1 tahun 6 bulan..

die x pandai cakap lagik..

tapi dah pandai mumbling..

buat bunyik hek hok hekk hekk..

tu je lar die tawu..

sebut papa bule, sebut mama bunyi papa jugak lar..

bunyi cik aeed bule, tapi bile sebut cik amal bunyiknye cik aeed jugak..

haha..

lawak kenkadang kalo cuba bercakap dgn die nie..

comel ar anak sedara aku nie..

hehe..

so nie nak citer lar kan..

ttg semalam aku jadik baby sitter..

akceli aku ngantok giler smalam.

overnite..

kebetulan plak mmg smalam akak aku mintak aku jaga anak die sbb die ada pekse hari smalam.

so aku pn okeh je lar..

dalam pkol 8.40am die pown drop ar baby Rafeeq kat umah..

hehe..

aku x ble blah penat..

tak bule tahan..

so aku berbaring ar kat sofa tu..

tawu-tawu terlelap..

haha..

tengok lar die maen make up mama die ketika mama die solat! hahaha! how genius anak sedara aku nie gincu bibir die!


tapi rafeeq nie x nakal sangat..

die akan maen depan penjaga die jek..

tibe-tibe die kejut aku..

hek hek huh..

hek hek huh..

aku bwat tak layan jeh masa tu..

tapi makin lama makin menjadi2 plak..

aku buat lelapkan mata, lagi tambah kuat rengetan die nie.

aish..

pening aku dibuatnya..

aku pn tanya lar..

nak ape??

die pown tunjuk-tunjuk ke arah dapur..

aish..

berat giler badan nak bangun..

so aku pn pegi lar ikut die ke arah dapur tu..

kat dapur aku ada tandas kt sebelah kanan..

die pn tolak pintu tandas tu..

aish..

ape kes lar nak maen tandas plak dalam hati aku nie berkata..

so aku tanya lagi, heh nak bwat ape kat tandas?? aku pn buat2 lar nak patah balik pegi ruang tamu..

hahaaha..

tawu tak, die melalak................

pergh..

bingit jugak ar telinga nie..

huhu..

tapi die menangis olok2 jek..

pandai ea ko rafeeq!

ish geram aku..

lepas tu die tunjuk2 kat arah shower kat atas tu..

kemudiannya, die berlari ke arah towel die yg sedia tergantung kat atas kerusi dapur..

lekas-lekas die capai tuala dan beri kat aku..

hahaha..

mengong lar budak nie..

rupa-rupanya die nak mandi!

pergh..

x pasal2 aku kena mandikan budak nie..

aish.....~

yg the best part ialah, die pandai berlakon menangis, pastu merengek hek hek heh!

aish!

aku rasa da bewsar nanti mesti die nie bijak orangnya!

9 comments:

HonEyBuNNy said...

salam..ish2..sampai habis lipstik mama dia eh...heheh

Mawar Melati said...

wah.. da ad tokoh da 2.. huhu~ mende yg ak nk tny ko psl lil bit e commerce cket.. klw taw, share cket, hehehe~ cmner nk ckp ek..? adeh!

madmal said...

honey bunny~ ahhaa.. tawu takpe.. abes lipstik mama die.. huhu

mawar melari~ haha.. tokoh ape tu .... e commerce ea?? aduh... camaner ea aku nak ajar.. ko nak bwat bahagian ape..??

miRa iKomiA said...

jaga baby mmg best laaa...

kids mmg sgt2 comel....

tapi mira still xpass nk basuh berak la..

hoho

madmal said...

mira tak pass ke memang x nak blaja basuh..~ hihi.. ;)

Leo "Ricky" Huzair said...

Genius mcm ko ar...pelik2 jek.

madmal said...

hahaha.. ko lagi genius lrh...

Messy Bee said...

: haha cerite awak nk buat saye ingat pade ank buah angkat sayeee. alalala comel. =) heheh

madmal said...

hihi.. cuba bayangkan kalo ada anak sendri t camane.. huhu... mesti lagi cumel.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...